Dags att ta tag i detta på alllvar, till 110%.

Hej igen, efter typ 100år. Riktigt dålig har jag vart på bloggningen och dålig på att äta som jag vill. Den senaste tiden har jag mest bara mått dåligt, inte velat umgås med kompisar pga att jag skäms över min vikt och känner mig obekväm, tjock och ful. Nu är de dags att ta tag i detta på allvar så att jag ska kunna få en bra sommar och leva mitt liv. Jag är faktiskt ung och jag måste ta vara på livet, på allvar.
Så därför måste jag skriva ner allt dagligen, de kommer att hjälpa mig. De vet jag. Och här finns de ju fler som kan peppa varandra, Så de är bra! För egentligen så vet jag att jag kan, alla kan om man bara vill de tillräckligt mycket..
Ska sluta snacka så mycket skit.

Bäst att uppdatera mina "regler", undviker kolhydrater men inte alla, måste få i mig lite med tanke på att jag tränar så mycket och har olika tävlingar att genomföra. Halvmaraton, triathlon m.m. Därför är de viktigt för mig att äta lite av allt.

Men förbjudet ÄR: socker! dvs. godis, snacks, läsk, glass, socker-yoghurt, juice....aa ni fattar.
Alkohol är OK ibland. Jag vet att de är dåligt, med tanke på att jag ska kunna prestera bra i min idrott MEN, de är ok på påsk helgen. Sen är jag nykter fram till sommaren när jag nått mitt mål. De klarar jag LÄTT!

ÄTER: Vegetariskt, men ägg är okej. Protein, grönsaker, frukt och en viss del kolhydrater. Men grönsaker och protein i mängder.

Kolhydrater som är ok: Knäckebröd, musli, frukt och fullkornspasta (vid extra hårda träningspass).

Startar allt imorgon den 15april. Nu ska jag sova och jag är mer taggad än jag någonsin har varit. Ska äntligen nå mitt mål. SMAL & VÄLTRÄNAD KROPP! Deadline...1Juni. Då ska nämligen min kropp visas upp offentligt och de kommer att tas bilder. Så här har jag ej tid för misstag. De är bara att köra!

15April-1Juni. dvs 48dagar FOKUS.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0